Oproep van Robert Hofman. Wie kan er meer vertellen over de interneringskampen in de Noordoostpolder ? Zie brief

NOP in oorlogstijd
Robert Hofman

NOP in oorlogstijd.nl is een initiatief van Robert Hofman (1986). Hofman is al enige jaren actief op het gebied van de Tweede Wereldoorlog als (bestuurs)lid van Stichting Urk in oorlogstijd. In boeken, kranten en op diverse websites was al wel informatie te vinden. Maar deze was niet centraal op één plek te vinden. Daarom richte hij Nop in oorlogstijd.nl op. Daarmee kwam er een site met zeer veel informatie. Bijvoorbeeld over de razzia’s in de NOP, het verzet en de werkkampen. Maar ook over wapendroppings ,de luchtoorlog en de     bevrijding.

NOP inoorlogstijd
Hans Hollestelle

Eind 2015 heeft Hans Hollestelle zich aangesloten om vooral over de luchtoorlog te schrijven. Van 2001 tot 2013 maakte Hans Hollestelle deel uit van het bestuur van de Vrienden van Schokland, een cultuurhistorische vereniging in de Noordoostpolder. Hiernaast organiseert Hollestelle elk jaar de cursus ‘Luchtoorlog boven het IJsselmeergebied tijdens de Tweede Wereldoorlog’ voor geïnteresseerden.

Ga naar de site: Noordoostpolder in oorlogstijd