Een informatieve site over het Waterloopkundig Laboratorium.

Uitleg over deze site.

Door middel van deze site doet Kraggenburger Abe Hoekstra (oud-medewerker van Het Waterloopkundig Laboratorium van 1966-1996), een poging om een deel van de geschiedenis van het Waterloopkundig Laboratorium “De Voorst” in de Noordoostpolder vast te leggen. Het Waterloopkundig Laboratorium heeft een deel van het Voorsterbos in gebruik gehad vanaf 1951 voor het doen van modelonderzoek en heeft dit terrein verlaten in 1996. Dit deel van het bos is nu vooral bekend onder de naam Waterloopbos.

Bij de totstandkoming van deze site is hij erg geholpen door een aantal oud-medewerkers van het Waterloopkundig Laboratorium, waarvoor zijn dank. Een speciaal woord van dank gaat uit naar ir. T.(Ton) van der Meulen, van 1963-1968 Projectingenieur en van 1968-1985.  Hoofd van de Afdeling Afsluitingswerken bij het waterloopkundig laboratorium. Als Abe eens iets niet weet kan hij altijd bij dit wandelend archief terecht.

Ga naar de site van Abe Hoekstra: Het Waterloopbos